پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
توقف توزیع بدافزار گروگان‌گیر Cryptolocker
نوشته شده در سه شنبه 20 خرداد 1393
بازدید : 1130
نویسنده : محمدرضا آذری

یک محقق امنیتی اظهار داشت: اوایل هفته گذشته خاموش شدن یک بات نت بدافزاری بزرگ باعث شد تا توزیع بدافزار Cryptolocker که یکی از پیچیده ترین بدافزارهای گروگان گیری است، متوقف شود.
Keith Jarvis، محقق امنیتی در شرکت Dell گفت: از جمعه گذشته تاکنون فعالیت و آلودگی جدیدی از این بدافزار مشاهده نشده است.
هم چنین Morten Kjaersgaard مدیر عامل شرکت دانمارکی Heimdal Security در یک پست الکترونیکی نوشت: در حال حاضر اطلاعات ما نشان می دهد که تعداد ماشین هایی که جدیداً به بدافزار Cryptolocker آلوده شده‌اند به طور قابل توجهی کاهش یافته است و در حال حاضر نزدیک به صفر می باشند.
بدافزار گروگان گیر عنوانی است که به بدافزارهایی که اخاذی می کنند اطلاق می شود. این بدافزار ها به محض آن که بر روی یک رایانه شخصی نصب می شوند، فایل های موجود بر روی آن را رمزگذاری می کنند و سپس سعی می کنند تا قربانی را متقاعد نمایند تا برای رمزگشایی فایل هایش و دسترسی به آن ها مبلغی را به مجرمان بپردازد. بدافزار Cryptolocker موفق ترین بدافزار گروگان گیر بوده است و توانسته است بیشترین درآمد را از قربانیانش بدست آورد.
CERT ایالات متحده هشداری را در خصوص غیرفعال شدن بات نت بزرگ بدافزاری منتشر کرده است که در آن لینک هایی قرار دارد که بواسطه آن می توان به ابزارهای حذف بدافزار شرکت هایی مانند مایکروسافت، سایمانتک و ترند میکرو دسترسی یافت.



:: موضوعات مرتبط: اخبار سایبری , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: